Wednesday 22 January 2020

BAS HIDROGEN AKAN DIPERLUAS DI MIRI, SIBU DAN BINTULU


UNTUK membuat sesuatu projek lebih-lebih yang berkaitan dengan perkhidmatan bas misalnya memerlukan perancangan yang teratur dan strategik.  Harus ada projek sulung yang mana dari situlah yang akan menjadi titiktolak penambahbaikan yang akan diperolehi kelak.  Kejayaan bas hidrogen yang mana setakat ini hanya berjumlah tiga buah sahaja di Kuching sebagai perintis akan diperbesarkan lagi kelak sesuai dengan permintaan rakyat yang akan menggunakannya.  

Menurut Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Patinggi (Dr) Abang Abdul Rahman Zohari bin Tun Datuk Abang Haji Openg, Projek bas hidrogen di Kuching adalah projek perintis sebelum ianya diperkembangkan perkhidmatannya untuk warga Miri, Sibu dan Bintulu selepas ini.  Kerajaan Sarawak dibawah Gabungan Parti Sarawak telahpun merancang itu semua lebih awal bagi memastikan warga Miri, Sibu dan Bintulu turut menikmati perkhidmatan bas yang sama.  

Pautan berita penuh:


Ini merupakan satu perkhabaran yang gembira untuk warga Miri, Sibu dan Bintulu cuma untuk setakat ini haruslah banyak bersabar menunggu ianya direalisasikan.  Sekurang-kurangnya apabila ia dilaksanakan kelak akan banyak penambaikan perkhidmatan kerana projek perintis di Kuching adalah satu penanda aras.  Harapan kita agar ianya juga percuma seperti di Kuching.

#IAMSARAWAKIAN
#SARAWAKKUSAYANG
#SARAWAKFIRST 

No comments:

Post a Comment