Wednesday 4 September 2019

PEGAWAI KOMANDO MENINGGAL DUNIA TERTEMBAK KETIKA GIMIK DEMONSTRASI


SEMALAM negara dikejutkan dengan berita kembalinya ke rahmatullah seorang pegawai komando bernama Mejar Mohd. Zahir Armaya yang mana insiden tertembak ketika sedang melakukan gimik demonstrasi di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu, Sabah.  Beliau yang cedera parah telah dikejarkan ke Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu dan menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira jam 9.20 pagi, 4 September 2019.  

Pautan berita penuh:


Dalam pada itu ketika keluarga dan seluruh warga ATM menangisi pemergian anggota mereka, terselit cerita kurang enak apabila warganet telah mula menyebarkan berita spekulasi mengenai hal ini.  Untuk itu adalah lebih baik andaikata kita semua hanya bersabar menunggu segala siasatan yang akan dijalankan oleh pihak ATM dan hentikan sebaran berita yang langsung tidak sah itu.    

Yang penting sekarang jika kita sebagai masyarakat yang prihatin sama-samalah kita berdoa agar roh Arwah ditempatkan dikalangan yang beriman dan semoga proses siasatan dipermudahkan.  

Salam takziah untuk keluarga Allahyarham Mejar Mohd Zamir Armaya yang juga putera kepada pelakon dan pelawak Malaysia iaitu Encik Armaya Aman Ramli atau lebih popular dikenali sebagai A.R Badul dan seluruh warga tentera Malaysia.  

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment