Sunday 21 February 2016

HANYA SEKADAR PUBLISITI MURAHAN


MENJENGAH sahaja bulan Februari lebih –lebih di ketika rakyat Sarawak sedang diambang PRN Ke-11 bagai datang tidak diundang ada pula satu grup yang menggelar diri mereka Sarawak For Sarawakian hendak menjadi jaguh kampung. Mungkin ramai tidak menyedarinya tetapi inilah yang diwar-warkan seperti di pautan ini bertarikh 31 Januari 2016.

S4S plans ‘mother of all debates’ for S’wak polls
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/01/31/s4s-plans-mother-of-all-debates-for-swak-polls/

Konon-kononnya mereka ini mewakili rakyat Sarawak untuk mencari siapakah yang hendak disokong apabila PRN Ke-11 kelak. Dan debat yang dirancangkan itu pula bertarikh 10 April 2016 antara Datuk Adenan dengan YB Baru Bian dari PKR. Lagi mengelirukan bahawa tujuan mereka berbuat demikian adalah untuk memperjuangkan autonomi bagi Sarawak.

Tetapi masalahnya selama ini telah terbukti bahawa pentadbiran Datuk Adenan adalah yang terlebih dahulu membuat segala tuntutan dengan Putrajaya. Bukan satu kejayaannya sahaja malah banyak dan sekarang ada beberapa lagi autonomi yang masih di dalam peringkat perbincangan kedua.

Jadi apakah maksud S4S ini sebenarnya? Mengaku sahajalah bahawa kumpulan S4S dan juga “kuncu-kuncu politik” mereka sudah pasrah bahawa kelantangan Datuk Adenan menuntut dan mempertahankan hak-hak Sarawak sudah terbukti sepenuhnya sedangkan S4S masih lagi terkial-kial.

Tidak payahlah membuang masa serta terus memberi harapan palsu kepada masyarakat sedangkan hakikatnya S4S hanya sekadar untuk mencari publisiti murahan. Ini kerana mereka sudah tidak terlawan akan aura “Adenan Ways” yang sebenarnya sudah mula mendapat sokongan dari ramai rakyat Sarawak. 

No comments:

Post a Comment