Saturday 27 February 2016

INI BUKAN JANJI KOSONG!


NAMPAK gayanya bertubi-tubi segala pembaharuan dilakukan oleh Ketua Menteri Sarawak di dalam memastikan rakyat Sarawak tidak begitu terasa dengan kos penghidupan yang tinggi sekarang. Sesuatu yang sudah tentu mendapat sepenuh sokongan daripada rakyat Sarawak Bumi Kenyalang. 

Selepas penghapusan semua tol yang kemudiannya penyelarasan setiap pembayaran feri kepada hanya RM1.00 pada akhiran tahun 2015.  Tidak cukup dengan itu, dikala negeri-negeri lain di Malaysia bergelumang dengan kos tariff elektrik yang dinaikkan, Sarawak dibawah Datuk Adenan pula dengan beraninya tampil mengurangkan tariff elektrik untuk rakyatnya. 

Dan ada satu lagi apabila menjelang pertengahan Mac 2016 ini bilamana Datuk Adenan ketika satu program TV1 26/2/2016 “Tanya Tok Nan” sekali lagi menyatakan bahawa cukai tanah (quit rent) untuk rakyat Sarawak akan dihapuskan.  Beliau akan mengumumkan tidak lama lagi.  Sudah tentu ini merupakan berita gembira untuk semua rakyat Sarawak. 

Kelantangan beliau memperjuangkan hak Sarawak bukan lagi satu cerita lama malah telah dibuktikan. Keikhlasan beliau yang memahami kepayahan rakyat Sarawak bukannya satu janji kosong.  

No comments:

Post a Comment