Sunday 28 February 2016

S4S “MUSANG BERBULU AYAM”




KITA di Sarawak sering dimomokkan dengan dokrin satu kumpulan yang menggelar diri mereka Sarawak For Sarawakian. Berkobar-kobar semangat mereka dengan menjulang tinggi-tinggi gambar Brooke dan bendera Brooke yang terdahulu.

Itu kata merekalah yang gah berkata “kami tidak bersekongkol dengan mana-mana parti politik”. Tetapi di celah-celah kita berduka dengan musibah banjir di Sarawak baru-baru ini ada juga yang cuba menangguk di air keruh. Baru sahaja kelihatan kelibat PKR mengagih-agihkan bantuan banjir untuk mereka yang terjejas di Serian, Bau, Batu Kitang dan Tabuan Dayak hari ini di Kuching. Sumbangan yang dihulurkan oleh PKR Selangor diketuai oleh YB Chai Tong Chai, ADUN PKR dari Negeri Sembilan.

Tentang sumbangan itu tidaklah diambil kisah sangat TETAPI yang menjadi kisahnya apabila S4S yang konon-kononnya memperjuangkan hak Sarawak melalui orang Sarawak pula menjadi “nasi tambah” bekerjasama mengarak sumbangan PKR, parti dari Malaya ini. Satu pertanyaan untuk mereka, ke mana pula motto yang dilaungkan selama ini?

Terimalah hakikat bahawa S4S melalui “master” mereka iaitu DAP dan PKR sudah tidak boleh menafikan apa yang dilakukan selama ini adalah untuk menanam rasa kebencian kepada pemerintah agar mereka mampu mencuri hati para pengundi Sarawak. Janganlah bersembunyi dengan laungan “Katakan Tidak Pada Parti Malaya” sebaliknya merekalah musang berbulu ayam sebenarnya.

Lain Dimulut Lain Di Hati, itulah S4S!

No comments:

Post a Comment