Tuesday 25 February 2020

SOKONG TM: GPS MAHU KERAJAAN PERSEKUTUAN YANG STABIL


BERDASARKAN kepada kenyataan media yang dikeluarkan oleh Pejabat Ketua Menteri pada hari ini 26 Februari 2020 menyatakan bahawa Ketua Menteri Sarawak iaitu Datuk Patinggi Dr. Abang Abdul Rahman Zohari bin Tun Abang Haji Openg bahawa sebarang keputusan yang melibatkan sokongan Gabungan Parti Sarawak keatas Tun Mahathir Mohamed untuk terus menerajui Malaysia adalah berlandaskan kepentingan Sarawak diutamakan.  

Dengan sekarang Malaysia dihujani dengan pelbagai masalah baik dari segi ekonomi yang tidak ketentuan ditambahlagi terjerut dengan pademik Covid-19 maka adalah penting untuk Malaysia mempunyai satu kerajaan persekutuan yang stabil bagi menoktahkan setiap permasalahan yang ada.  Hanya dengan memiliki kerajaan persekutuan yang stabil baharulah Malaysia boleh terus maju ke hadapan.  

Biarpun keputusan telah dibuat dengan menyokong Tun Mahathir, GPS akan akur dan menyokong sepenuhnya sebarang keputusan yang dibuat oleh DYAM Agong mengikut Artikel 40(2) (a) dan (b), Artikel 43(2)(a) dan Artikel 55(2) Perlembagaan Persekutuan.  

Dari kenyataan daripada CMO itu cukup jelas membuktikan keputusan yang diambil adalah atas nama NEGARA MALAYSIA kerana kecelaruan politik Persekutuan turut memberi impak besar kepada Sarawak.

No comments:

Post a Comment