Saturday 1 February 2020

SARAWAK BAWA PULANG RAKYAT SARAWAK DI CHINA


KERAJAAN Sarawak hari ini mengambil keputusan untuk terus menyekat kedatangan pelancong dari China ke Sarawak.  Dan atas rasa tanggungjawab mengenang ada rakyat Sarawak yang masih terperangkap di negara China, Kerajaan Sarawak turut akan membawa kesemua mereka pulang ke Sarawak dan pemantauan sedang dilakukan bagi menjejaki mereka di negara tersebut seterusnya menguruskan segala proses untuk membawa mereka pulang ke ibu pertiwi dengan segera.  

Selain itu, Kerajaan Sarawak bersama dengan Jabatan Kesihatan Negeri Sarawak akan memastikan kesemua mereka dikuarantin dan kerana itulah satu tempat khas dikenalpasti untuk tujuan tersebut.   


Pautan berita penuh:


Corona virus bukanlah satu epidemik yang hanya berlaku di wilayah Wuhan sebaliknya seluruh China dan langkah Kerajaan Sarawak untuk membawa pulang kesemua rakyat Sarawak yang terkandas di Negara China sekarang adalah satu tindakan yang wajar.  Ditambahlagi mereka juga akan turut dikuarantin di negeri sendiri dengan fasiliti pengkuarantinan yang tidak bercampur dengan hospital kerajaan dan sebagainya.  

No comments:

Post a Comment