Friday 29 January 2016

KETUA WANITA PKR DITAHAN DI LTAK


CUBAAN masuk kali ketiga Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Zuraida Kamaruddin ke Sarawak, gagal apabila ditahan sejurus tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) pagi tadi.
Difahamkan, Zuraida tiba di Kuching dengan menaiki pesawat AirAsia jam 11.20 pagi, untuk menemui enam bakal calon wanita PKR bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Ke~11 akan datang.
Pengarah Jabatan Imigresen Sarawak, Datuk Mohd Zulfikar Ahmad mengesahkan perkara itu berkata, kerajaan negeri menolak ketibaan Zuraida dan pihaknya hanya mengikuti arahan seperti diminta.
"Kami hanya mengikut arahan seperti diminta. Dia memberi kerjasama baik dan pulang ke Kuala Lumpur menaiki penerbangan AirAsia kira~kira jam 3 petang tadi," katanya.
Dalam pada itu, calon wanita PKR yang telah 'menyangka perkara tersebut bakal berlaku', bagaimana pun masih sempat bertemu Zuraida di ruang berlepas LTAK sementara menanti penerbangan seterusnya berlepas.
Sebelum ini, Zuraida tidak dibenarkan masuk pada Mac 2014, ketika kempen Pilihan Raya Kecil Balingian, namun sebulan kemudian larangan itu ditarik balik dan dibenarkan memasuki negeri ini.

No comments:

Post a Comment