Sunday 24 November 2019

569 PROJEK PERSEKUTUAN 2019 DI SARAWAK! MANA?????


DIAM tak diam tinggal sebulan lagi kita akan melabuh tirai tahun 2019. Dalam pada itu kita di Sarawak masih lagi tertanyga-tanya apakah pula projek Persekutuan dibawah Kerajaan PH. Sekitar May 2019, PKR Sarawak pernah memuatnaik status mereka seperti tangkap layar yang disertakan yang mana mereka bermegah bahawa pihak Persekutuan tidak pernah menganaktiri Sarawak kerana mereka “ada” projek.

Masalahnya sekarang jika ditanya kepada rakyat Sarawak rata-rata kosong mengenai projek-projek yang dibuat oleh Persekutuan melainkan Pan Borneo Highway yang turut dipotong kosnya.  Setakat ke hari ini yang gah masuk media adalah mengenai pembinaan tandas awam di Taman Hui Sing yang statusnya hanya sekadar “akan bina” sahaja.  

Pihak Pakatan Harapan Sarawak diminta untuk memberikan status setiap projek yang disertakan ini.  Jangan hanya tahu memberikan senarai sahaja tetapi satu pun kerja tak buat.  Budak tadika pun boleh buat sebegitu.  Senarai ini seperti manifesto bukan kitab suci kah wahai PH Sarawak. Tak bosankah nak mengencing sahaja.. berdosa tau !!

No comments:

Post a Comment