Wednesday 27 November 2019

RON95 NAIK 1 SEN SETIAP MINGGU BERMULA TAHUN 2020


PROGRAM subsidi petrol tersasar akan membuka tirainya pada tahun 2020 seperti yang diwar-warkan sebelum ini.  Dan untuk tujuan itu, Timbalan Menteri KPDNKK iaitu YB Chong Chieng Jen yang juga Ahli Parlimen Stampin (DAP) menyatakan bahawa harga petrol RON 95 akan dinaikkan satu sen setiap minggu.  Menurut beliau, cara ini akan membantu rakyat sekaligus mengelakkan harga barangan akan naik mendadak.  

Pautan berita penuh:


Persoalannya sekarang setelah berkempen bermati-matian dengan mendodoikan kepada rakyat sebelum PRU14 dahulu bahawa andaikata mereka berkuasa maka akan lebih baik dari kerajaan sebelumnya menguruskan harga subsidi minyak di Malaysia ternyata langsung hanya dodoian kencing sahaja.  

Jangan kita lupa bagaimana ada seorang ahli politik PH sewaktu kempennya berjanji sebegini.. “Dengar sini, saya ulang..hari ini PH Menang, ESOK angkat sumpah, malam minyak turun”… Manakala yang seorang lagi iaitu “tuan penasihat” yang mempunyai formula harga minyak RM1.50 sehingga ke hari hanya diam seribu bahasa, lesap entah ke mana.  

No comments:

Post a Comment